MAROKO NA KOLE

zájezd ADVENTURA Etapově na kole s doprovodným vozidlem
Ubytování  v místních hotýlcích s polopenzí
Objezd nejvyšší hory severní Afriky Džebel Toubkal
Památky UNESCO - Fés, Marrákeš, Ait Benhaddou

Maroko je stálicí v nabídce našich exotických cyklistických zájezdů, neboť poskytuje unikátní spojení přírody, historie i poznání výborné kuchyně a zároveň je zemí zcela bezpečnou. Na kole projedeme mnohotvárnou krajinu od unikátních cedrových lesů Středního Atlasu přes sedla Vysokého Atlasu až tam, kde se horské řeky vsakují do písku Sahary. Cyklistický program je obohacený o poznávání tradičního života Arabů a Berberů i dlouhé historie Maroka. Na cestě si vychutnáme rušnou atmosféru dvou královských měst Fésu a Marrákeše i poklidný běh života na marockém venkově, jemuž dominují staré hliněné kasby, mnohdy obklopené zelenými oázami a datlovými palmeriemi. Ochutnáme velice pestrou exotickou kuchyni, budeme popíjet mátový čaj a v úzkých uličkách měst budeme pozorovat řemeslníky, kteří dodnes používají technologie staré tisíce let. Kulisa zasněžených vrcholků masivu Džebel Toubkal nebo rozpálených plání Sahary představuje lákadlo pro všechny, kteří chtějí poznávat Afriku ze sedla kola a zažít nezapomenutelnou dovolenou.

PROGRAM

1. – 2. den Letecky Praha – Marrákeš (nebo Casablanca); pozemní transfer z Marrákeše (nebo Casablancy) do Fésu; Fés – prohlídka královského města s největší a nejzachovalejší medinou (opevněné staré město) v Maroku, súky, koželužna, řemeslnické dílny; krátký přejezd do podhorského Azrou – ,,hlavního města Berber"; sestavení kol a večer ve městě: tržiště, dílny, čajovny, ochutnávka výtečné berberské kuchyně založené na zelenině a skopovém.
3. den Úvodní cyklistická etapa: hlubokými cedrovými lesy Středního Atlasu k jezeru Ouiouane; cestou pozorování endemických opic makaků (67 km/1400 m/asfalt).
4. den Po opuštěných náhorních planinách pokračujeme v průjezdu Středního Atlasu; zastávka u pramenů řekyRbia, která v malebném údolíčku vyvěrá ze skály a vytváří azurová jezírka lákající ke koupeli; cesta se dále vlní kolem velkého jezera Azigza až do Khénifry (63 km/1200 m/asfalt).
5. den Popovezení autem do sedla ve výšce 2050 m (nebo možnost jet na kole), projíždíme kolem berberských pasteveckých osad a opouštíme cedrové lesy; dlouhé klesání do Boumie, rušného berberského městečka v podhůří, které v průvodci rozhodně nenajdete (33-70 km/800-1500 m/asfalt).
6. – 7. den Vjíždíme do Vysokého Atlasu: měsíční krajinou monumentálních hlubokých údolí pomalu stoupáme do horských sedel; krajina se začíná postupně měnit, přibývá vesniček i úrodných políček a sadů (1. den: 68 km/1050m/asfalt; 2. den: 78 km/1800m/asfalt).
8. – 9. den Dokončíme přejezd hlavního hřebene Atlasu (sedlo 2673m) a padesát kilometrů dlouhým sjezdem s monumentálními výhledy se spustíme do impozantního červeného kaňonu Todra (90 km/850m/asfalt); volný den na dně kaňonu: kolmé skalní stěny lákají horolezce ze všech koutů světa a při západu slunce hrají všemi odstíny rudé; koupání v chladné říčce a podvečer v kaňonu patří k nezapomenutelným marockým zážitkům. 
10. den Přesun místní dopravou do Ouarzazattu, oázy uprostřed pouště, která již po staletí představuje významnou dopravní křižovatku pouštních karavan; odtud na kole pouštní pistou do 26 kilometrů vzdáleného Ait Benhaddou – prohlídka světoznámé berberské hliněné kasby známé jako kulisa mnoha filmů (26 km/320 m/pouštní pista).
11. den Starověkou horskou karavanní cestou vedoucí přes starobylé vesnice vystavěné z nepálených cihel se přes Vysoký Atlas vracíme zpět na sever; kdysi slavná kasba Glaoui v Telouetu byla ponechána svému osudu, ale přesto nás svou krásou láká k zastavení; vlnitá silnička mírně stoupá až těsně pod kultovní sedlo Tizi´n Tichka (2260 m). Cyklističtí nenasytové si do něj mohou vyjet a pořídit cennou fotku, my ostatní na ně počkáme v jedné z mnoha kavárniček ve vesničce Agouim (87 km/1600 m/asfalt).
12. – 13. den Začínáme objíždět hlavní hřeben Vysokého Atlasu s nejvyšším vrcholem severní Afriky Džebel Toubkal (4167 m); po úzké silničce pomalu stoupáme chudými vesničkami, asfalt se mění v šotolinu; cestou můžeme obdivovat četné přírodní krásy hluboko zařízlých kaňonů, zbytky vulkanické činnosti odrážející se v lávových polích a otevřou se nám i výhledy na zasněžený Džebel Toubkal (127 km/2 dny/1900 m).
14. den Poslední cyklistická etapa: dlouhé, avšak překrásné stoupání do sedla Tizi´n Test (2092 m) s monumentálními výhledy, po němž následuje 35 kilometrový sjezd do Ijoukaku, kde naposledy sesedneme z kola; popovezení do Marrákeše (100 km/1850 m).
15. den Marrákeš: královské město s nezapomenutelnou atmosférou náměstí Jemaa el Fna, množství unikátních památek a súky – staré obchodní a řemeslnické čtvrti; gurmánský večer v centru města a poslední nákupy suvenýrů. 16. den Odlet z Marrákeše, nebo z Casablanky do Prahy.

Termín: 28. 4. – 13. 5. 2018
Aktuální cena: 38 315 Kč

V ceně zahrnuto: průvodce CK (v případěskupiny do 10-ti klientů průvodce řídí doprovodné auto převážející zavazadla), letenka vč. všech poplatků Praha – Marrákeš (nebo Casablanka) – Praha, transfery, doprovodné vozidlo po celou dobu cyklistiky, 14x ubytování v hotýlcích nebo tzv. auberge (ubytovnách), z toho 11x s polopenzí a 3x se snídaní (na začátku v Azrou a na konci v Marrákeši), bakšiše místním průvodcům a řidičům, informační materiály

V ceně nezahrnuto (platí se na místě): letecký transport kola – asi 2 x 50 EUR

Ubytování: hotely nebo ubytovny zvané auberge, zpravidla 2 až 3lůžkové pokoje, někde však i vícelůžkové; pro lepší komfort doporučujeme vlastní lehký spacák

Náročnost: Všechny etapy jedeme nalehko, věci nám veze doprovodné auto, do kterého se v případě potřeby vejdou jeden i dva indisponovaní účastníci. Celkově na kole ujedeme 750 až 800 km s převýšením cca 13 000 metrů. Většinu povrchu tvoří asfalt, ale nevyhneme se ani prašným cestám. Je také potřeba počítat s tím, že stav silnic a cest se rok od roku mění v závislosti na počasí, zejména v horách. Nelze s jistotou počítat s tím, že pokud byla silnice vyasfaltovaná loni, bude tomu stejněi letos.  

Doporučené kolo: Doporučujeme horské kolo, ale celá cesta je sjízdná i na kole trekovém (šotolinové úseky se dají objet po asfaltu). Balení kola pro leteckou přepravu: protože z hlediska organizace zájezdu nelze uchovat přepravní kartonovou krabici i na zpáteční cestu, používáme pro letecký transport kola speciální transportní vak. Samozřejmě i v těchto případech je lepší kolo zabalit do krabice aspoň na cestu tam, po příletu ji vyhodit a na zpáteční let použít vak. Transportní vak vám zdarma zapůjčíme oproti vratné záloze 1000 Kč.

Pořadatel: CK Adventura

Travel Asistent pro letecké zájezdy: V ceně tohoto zájezdu je zahrnuta služba Travel Asistent, která vám v případě problémů s letem zajistí bezplatnou asistenční linku a následně po návratu i možnost vyřízení případné finanční kompenzace.