LADÁKH NA KOLE

zájezd ADVENTURA Etapově na horských kolech s doprovodným vozidlem
Ubytování v hotelech i v divočině v zapůjčených stanech
Při kempování plná penze od místního kuchaře
Kláštery v údolí Indu i zapadlé horské vesničky 
Vysokohorská cyklistika v horách budhistického Ladákhu
Na závěr nejvyšší silniční sedlo na světě Khardung La (5359 m)

Mezi hřebeny Himálaje a Karákoramu na severu Indie leží těžko přístupný Ladákh – země hor a lámaistických klášterů s neopakovatelnou atmosférou nepřerušené tradice tibetského buddhismu. Ladákhu se říká "Malý Tibet“ a byl oblastí dlouho nepřístupnou. Místní obyvatelé viděli dříve přistávat letadlo než přijet auto. Hlavní město Léh, jehož královský palác představuje předlohu k daleko známějšímu paláci Potála v tibetské Lhase, se stane východiskem k prozkoumání západní i východní části Ladákhu. Program jsme připravili tak, abychom měli dostatek času aklimatizovat se na vyšší nadmořskou výšku a seznámit se s unikátní místní přírodou, kulturou i architekturou. Kompletní servis nám během programu zajistí místní průvodce a kuchař, který nám při stanování v horách bude vařit. Cestou zpět po leteckém přesunu z Lehu se ještě zastavíme na jeden den v Dillí a nenecháme si ujít poznání tohoto velkoměsta.

PROGRAM

1. – 2. den Letecky Praha – Dillí, místním letem dále do Léhu (3500 m) - hlavního města tzv. Malého Tibetu, někdejší významné křižovatky na hedvábné cestě; ubytování, odpolední procházka městem, aklimatizace.
3. den Přejezd busem do Bod Kharbu (3470 m); cestou návštěva dvou významných klášterů: v údolí Indu ležícího Čos-khor v Alčí s freskami a dřevořezbami z 11. století a půvabného buddhistického klášteru v Lamajuru položený v bočním údolí ve výšce 3500 m; v podvečer dojezd do kempu u Bod Kharbu a sestavení kol.
4. den První rozjezdová etapa do vesnice Chiktan (3280 m) se smíšeným muslimsko-buddhistickým obyvatelstvem (15 km, vzhledem k nadmořské výšce na začátek stačí, pro nenasyty možnost výšlapu do další vesnice s klášterem).
5. den Z Chiktanu pokračujeme po proudu řeky Kanji až k jejímu ústí do Indu ve vesničce Sanjak, kde vstupujeme do zajímavé oblasti Dah-Hanu, jež je v Ladákhu kulturně a etnicky výjimečná díky etniku Drok-Pa vyznávajícímu velmi starou formu budhismu ovlivněnou animistickými kulty; nocleh ve vesnici Dah ve výšce 2780 m (35 km).
6. – 7. den Údolím Indu do Takmachiku (55 km) a ubytování na dvě noci v jednoduchém hotelu; další den relaxace nebo fakultativně na kole do bočního údolí s cílem dosažení krásně položené vesnice Gongma s klášterem.
8. – 9. den Dva dny náročné cyklistiky v oblasti Khalatse a Temisgamu: přejezd polopouštní vysokohorskou krajinou přes sedla LagoLa (3830 m) a MebtakLa (3830 m) nebo alternativně novou cestou střílenou ve skále do Hemis Shukpachanu (3660 m) - nocleh; další den dojezd do Likiru (3500 m) a návštěva významného kláštera (70 km/2 dny).
10. den Dojezd do Léhu (3500 m) – prohlídka a toulky starým městem, mohutný palác "malá Potála", moderní stúpa Šántí na vyhlídkovém kopci nad městem, palác Stok i sídlo bývalé královské rodiny Spituk.
11. den Královská etapa: relativně mírné stoupání do sedla Khardung La (5359 m, dříve se uvádělo 5600 m) a dále nekonečný sjezd polopouštní krajinou až do Khalsaru (3200 m) - ubytování na 2 noci (etapa má celkem 90 km, z čehož 60 km je z kopce, do sedla bude možné se vyvézt doprovodným autem).
12. den Výlet údolím Shyok do Diskitu nebo až Hundaru; pozorování divokých velbloudů v písečných dunách se zasněženými sedmitisícovými vrcholy Karakoramu v pozadí.
13. – 14. den Závěrečné dva dny cyklistiky na náhorních pláních v oblasti kolem Aghamu a Chemre, přejezd sedla Wari La (5280m).
15. – 17. den Zabalení kol a autobusem do Lehu, poslední nákupy a rozloučení s horami; další den přelet do Dillí a fakultativně prohlídka největších zajímavostí; večer odlet do Prahy.

Termín: 18. 8. – 3. 9. 2018
Aktuální cena: 52 704 Kč

V ceně zahrnuto: průvodce CK, letenka vč. všech poplatků Praha–Dillí–Praha + 2 vnitrostátní přelety do a z Léhu, veškerá doprava a doprovodné auto, 5x skromný hotel se snídaní (3x v Léhu a 2x v Takmachiku), 9x tábořiště v horách v zapůjčených stanech, 9x plná penze v horách, 1x hotel v Dillí včetně dopravy z a na letiště, potřebná povolení pro oblast Dha Hanu a Nubra, informační materiály.

V ceně nezahrnuto (platí se na místě): indické elektronické turistické vízum – asi 50 USD (platí si každý účastník sám před odletem, viz Víza), vstupné do památkových objektů, ostatní individuální doprava, přeprava kola letadlem viz níže.

Letenky: Praha–Dillí–Praha a místní let Dillí-Léh–Dillí. Mezinárodní spojení odpovídá společnosti Lufthansa, která přepravuje kola za poplatek 50 EUR za jednu cestu (tedy 100 EUR celkem). Na místním letu do Léhu bude kolo zpoplatněno jako nadváha (obvyklý limit na zavazadla je 20 kg). V případě letu s jinou společností je třeba respektovat její tarify. 

Víza: Od února 2016 mohou občané ČR nově za určitých podmínek obdržet indické elektronické turistické vízum (dále jen eTV). eTV si musí každý vyřídit sám prostřednictvím webových stránek a úhradu za něj provést přes internet platební kartou. V dostatečném předstihu vám zašleme instrukce a poradíme vám jak si o toto vízum zažádat.

Ubytování: Hotely jsou poněkud skromnější, spíše domáckého charakteru. Pokoje budou dvoulůžkové, případně trojlůžkové, a je nutno počítat s dvojpostelí, kterou nelze oddělit. Časté jsou výpadky elektrického proudu. V horách budeme mít k dispozici místní stany a to včetně matrací. Pro zvýšení komfortu doporučujeme navíc vlastní karimatku a samozřejmě teplý spacák.

Náročnost: Zájezd je ohodnocen nejvyšším stupněm z důvodu cyklistiky ve velkých nadmořských výškách se značným převýšením. Nicméně po celou dobu budeme mít k dispozici doprovodné auto s dostatečnou kapacitou pro případné popovezení.

Povrch a profil: Většina plánovaných tras vede po úzkých asfaltkách, cca 30 % pojedeme po horských šotolinových cestách.

Pořadatel: CK Adventura

Travel Asistent pro letecké zájezdy: V ceně tohoto zájezdu je zahrnuta služba Travel Asistent, která vám v případě problémů s letem zajistí bezplatnou asistenční linku a následně po návratu i možnost vyřízení případné finanční kompenzace.